Sydney stad 18-12

18 december 2008 - Sydney, Australië

Hallo allemaal!

We zijn lekker ingeburgerd op de camping en kennen al wat omstanders, niet zo moeilijk want Aussies praten graag en zijn ook écht ontzettend aardig en geinteresseerd.
Vandaag gaan we met de bus naar Manly en van daaruit met de boot naar Sydney. Frederique vindt het prachtig en schreeuwd bij iedere boot die ze ziet 'pappa/mamma BOOT'! En als we dan na pappa/mamma zelf antwoord gaven -boot- dan bleef ze net zolang pappa/mamma roepen totdat we 'ja' zeiden én dan riep zij... 'BOOT!'. Heerlijk kind.

Jeetje wat is Sydney vanaf de boot mooi, waterrijk en druk bewoont. De mensen die hier wonen zijn echt trots op hun stad, dat merk je en zie je. Uiteraard heeft Juud het Opera Huis vanuit alle hoeken gefotografeerd vanaf de boot en een park, you know her!
Voeten aan land, camera in de ene hand en Reinder aan de andere hand. WAUW wat imposant. Toch met behoud van dat knusse, omdat de restaurantjes en terrasjes in de haven klein zijn gebleven.
Reinder is koffie gaan drinken en Juud is het Gouvernements park in gerend. Mooie plaatjes schieten van het park met uitzicht over het Operahuis vanaf de andere kant. Hier zijn veel groepjes picknickers en worden allerlei activiteiten gehouden, vergelijk het met het Vondelpark.
Daarna na met het pontje naar LUNA PARK voor Frederique... hier hou ik het kort want wat bleek, het was gesloten! We baalden als een stekker. Daarom maar gauw terug met het pontje en door naar China Town en China Gardens. Niet erg groot maar wel leuk om een stadje in een stad te zien. Veel Chinezen en lampionnen, hier heb ik tussen de Chinezen m'n 1ste echte Australische UGG's gekocht voor toekomstige koudere tijden. De Chinese tuin was best groot en ontzettend mooi aangelegd. Gek eigenlijk, het ene moment loop je in Sydney en het andere in China en het is maar vijf stappen van elkaar verwijderd. Fré heeft er niets van meegekregen want die sliep de hele China tour.
Daarna zijn we via Darling Harbour - wat een pracht en praal aan de haven - terug gegaan richting boot naar Manly. Daar aangekomen hebben we na lang zoeken een restaurant Brasiliaans restaurant gevonden en heerlijk gegeten.
Toen naar de bus, die niet op kwam dagen dus hebben we daar voor Jan Doedel een uur aan de haven gespeeld en ons verveeld tot de volgende bus kwam. Uiteindelijk kwam er nog ff een kleine pinquin het strandje oplopen, geinig.
Laat thuis en lekker moe naar bedje toe. Morgen doen we een stranddagje.